دسته‌بندی نشده

ریکاوری اطلاعات ماشین مجازی

ریکاوری اطلاعات ماشین مجازی

استفاده از سرورهای مجازی در سازمانها و شرکتها بسیار رایج شده است.با بوجود آمدن نقص بر روی سرور اصلی تمامی این سرویسها از دسترس خارج میشوند.یا ممکن است با تخریب فایل اصلی ،سرورهای مجازی دچار مشکل شوند و اطلاعات در دسترس نباشند.مبناپارت در ضمینه بازیابی اطلاعات از انواع مختلف سرورهای مجاری ESXI BASE و WINDOWS BASE در خدمت مشتریان محترم میباشد.

مجازی سازی چیست؟

در گذشته برای ایجاد یک شبکه فعال باید صبر می کردیم دوست و یا اقوام به کامپیوتر خود نیاز نداشته و برای مدت محدودی قرض می گرفتیم و پس از اتصال دو کامپیوتر حال توانایی ایجاد شبکه را داشتیم با تحول در تکنولوژی وابستگی به سخت افزار کم وکمتر شد و تقریبا نیاز به چند سیستم فیزیکی برای مجازی سازی تقریبا از بین رفت.

پس مجازی سازی این امکان را به شما می دهد که از امکانات سخت افزاری بتوانیم به بهینه ترین شکل ممکن استفاده کنیم و مجازی سازی این امکان رو به شما می دهد که منابع سخت افزارتان را تفکیک و سیستم عامل های مجازی ایجاد کنید.

پس، از دیدگاه سیستم عامل، ماشین مجازی یا VM، کامپیوتری واقعی و کامل است. ماشین مجازی از منابع فیزیکی یک سیستم استفاده می‌‌کند که این منابع عبارتند از پردازنده، حافظه رم، و دیسک‌‌های ذخیره سازی. بنابراین ماشین های مجازی سرور با استفاده از این منابع، نوعی سرور را شبیه سازی می‌‌کنند. ماشین مجازی روی نرم افزار مجازی ساز که در اصطلاح Hypervisor نام دارد، نصب می‌شود و این امکان را فراهم می‌‌کند تا مانند یک سیستم واقعی با آن کار کنیم. استفاده از ماشین مجازی سرور مزایای بسیاری دارد مثلا به آسان تر شدن مدیریت سیستم‌‌های مجازی.

خدمات ریکاوری ماشین های مجازی

مبناپارت در زمینه بازیابی اطلاعات ماشین های مجازی تحت لینوکس شرکت وی ام ویر می تواند به شما کمک کند.

مبناپارت در زمینه بازیابی اطلاعات ماشین های مجازی تحت ویندوز  شرکت مایکروسافت  می تواند به شما کمک کند.

مبناپارت در زمینه بازیابی اطلاعات ماشین های مجازی تحت ویندوز  شرکت مایکروسافت  می تواند به شما کمک کند.

مبناپارت در زمینه بازیابی اطلاعات ماشین های مجازی تحت لینوکس  شرکت سیتریکس  می تواند به شما کمک کند.

عواملی که نیاز به بازیابی اطلاعات در ماشین های مجازی را محسوس می کند

ماشین مجازی (VMDK) از دست رفته یا پاک شده:
اگر مشکوک به از دست رفتن اطلاعات هستید، اولین اقدامی که باید انجام شود این است که همه اطلاعاتی که درباره دیسک مجازی پاک شده یا از دست رفته می‌دانید ثبت کنید. اطلاعات مربوط می‌تواند شامل اندازه دیسک مجازی، حجم حدودی اطلاعات موجود، نام ماشین مجازی، فایل سیستم هاست و نوع داده‌های موجود آن باشد.

در مورد VM پاک شده یا از دست رفته، دستگاه را روشن نکنید و اگر ماشین در حال حاضر روشن است، در اولین فرصت ممکن آن را خاموش کنید.

۲.تخریب متادیتا VMFS یا دیتا استور غیر قابل دسترس:
برای اینکه مشکل به حداقل برسد، هیچ‌گاه تلاش نکنید که  دیتا استور را مجدد ایجاد کنید و اگر خودتان در مورد LUN تحقیق می‌کنید، مطمئن شوید که صرفاً از سطح دسترسی “فقط خواندنی” استفاده می‌شود.

۳.از کار افتادگی‌های مکانیکی و مسائل مربوط به RAID یا سرور:
هیچ‌گاه یک هارد از کار افتاده را با هاردی که بخشی از سیستم RAID نیست تعویض نکنید. اگر هارد شما صداهای غیر معمول مکانیکی تولید می‌کند، آن را فوراً خاموش کنید. در محیط مکانیکی سرور، نادیده گرفتن مشکلات احتمال افزایش آسیب‌ها را بالا می‌برد و شانس بازیابی اطلاعات را تا حد زیادی کاهش می‌دهد. قبل از خارج کردن درایو از سیستم، روی محل آن در آرایه RAID برچسب و شماره بزنید.
اگر سیستم RAID در میانه فرآیند بازسازی از کار افتاد، تلاش خود را برای بازسازی ادامه ندهید. هیچ‌گاه VMها را از RAIDهای مشکوک انتقال ندهید و اگر نیاز به خاموش کردن یا ریستارت سخت‌افزار RAID دارید، ابتدا مطمئن شوید که همه ماشین‌های مجازی و هاست‌های VMware به طور کامل خاموش شده‌اند.

۴.خرابی درون OS هاست:
در مورد هارد دیسک‌های مشکوک، تلاش نکنید از نرم‌افزار تعمیر هارد (مانند CHKDSK) یا روش‌های دیفرگمنت استفاده کنید؛ چراکه این کار سبب تشدید مشکلات می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *