ریکاوری اطلاعات هاردهای SSD-HYBRID

ریکاوری اطلاعات هاردهای SSD-Hybrid

   ریکاوری اطلاعات هاردهایSSD-Hybrid

درایو حالت‌جامد یا اس‌اس‌دی (SSD) که به دیسک حالت‌جامد یا دیسک الکترونیکی نیز شناخته می‌شود (گرچه دارای هیچ‌گونه «دیسک» یا «موتور چرخان» نیست) یک ابزار حافظه است که از تراشه برای ذخیره‌سازی دائم داده‌ها استفاده می‌کند.

(Solid State Drives) یا به عبارتی همان SSD در کمترین زمان توانست جایگزین مناسبی برای هاردهای Hard Disk Drive) HDD)شود. در واقع SSD حافظهٔ مبتنی بر حافظه فلش است که در مقایسه با هارد دیسک‌های قبلی برق کمتری مصرف می‌کند و از مقاومت بیشتری نیز برخوردار است. هارد دیسکهای معمولی HDD صفحاتی به نام پلاتر و هد دارند که این هد اطلاعات را از روی صفحات می‌خواند. بر خلاف آن، هیچ‌کدام از اجزاء داخلی SSD در حال چرخش نیستند و یک حافظه فلش است که فوق‌ العاده محکم و بادوام است. در نتیجه در اثر سقوط از ارتفاع کاملاً مقاوم بوده و نسبت به HDD معمولی دوام بیشتری دارد.

مجموعه مبناپارت قابلیت بازیابی اطلاعات هارد SSD سوخته و خراب را داشته و همیشه مطمین ترین مکان برای بازگرداندن اطلاعات شما می باشد.

  • ریکاوری هارد SSD که در سیستم شناسایی نمیشود.
  • ریکاوری هارد SSD که ظرفیت آن کم شده است و یا صفر است
  • ریکاوری هارد SSD که شناسایی میشود اما کار نمیکند و قابل استفاده نیست.
  • ریکاوری هارد SSD که به هیچ سکتوری دسترسی نداریم ، به اطلاعات دسترسی نداریم.
  • ریکاوری هارد SSD که شناسایی میشود ولی با اسامی غیر عادی مانند برند و یا سریال اشتباه
  • ریکاوری هارد SSD که شناسایی میشود اما به اطلاعات دسترسی نداریم.
  • ریکاوری هارد SSD که ظاهرا” همه چیز درست است اما به قسمتی از ظرفیت هارد دسترسی نداریم.

بازیابی اطلاعات انواع هارد دیسک های SSD با انواع اینترفیس NGFF – M.2 – mSATA- Asus SSD – Mac SSD و … کلیه رابط های سخت افزاری هارد های   SSD -solid state drive جدید در این مجموعه انجام می پذیرد. بازیابی اطلاعات هارد  SSD نیازمند داشتن ابزار پیشرفته و همچنین دانش بازیابی اطلاعات است.  نمونه ای از انواع هاردهای SSD  مانند:

  • ریکاوری اطلاعات هارد SSD از هارد لپ تاپ های   ASUS Zenbook
  • ریکاوری اطلاعات هارد SSD هارد مک بوک SSD و مک بوک ایر و پرو
  • ریکاوری اطلاعات هارد SSD هارد SSD M.2 – NGFF
  • ریکاوری  اطلاعات هارد SSD هارد mSATA
  • ریکاوری  اطلاعات هارد SSD هارد SSD SATA
  • و کلیه دیگر هارد دیسک های SSD مانند PCi Express فرم و انواع فلش مموری های SSD میباشد.

بازیابی درایو SSD یاحالت جامد

اگر چه معمولا برای  بازیابی SSD آزمایشگاهی با اتاق تمیز لازم نیست، اما در موارد جدی، تراشه های حافظه باید هریک جداگانه با جدا کردن لحیم کاریها با سخت افزارهای مخصوص طراحی شده برای اینکار خوانده شوند. سپس داده های خام تراشه های حافظه را می توان بر اساس الگوریتم های خاصی ادغام کرد و در نهایت به دیتای کاربر رسید.

رمزنگاری سخت افزاری در SSD ها

بزرگترین مشکل بازیابی اطلاعات در درایوهای حالت جامد این است که در مدل های خاص، تولید کنندگان تراشه اطلاعات را به طور پیش فرض رمزگذاری می کنند. شما به عنوان یک مشتری یا کاربر حین استفاده متوجه این امر نمی شوید. این رمزگذاری یا رمزگشایی باعث می شود که بازیابی SSD ها پیچیده تر شود، زیرا داده های خام هنوز قابل استفاده و خواندن نیستند، بلکه باید ابتدا داده ها رمز گشایی شوند.

اکثر هارد های SSD از تکنولوژی پیچیده کنترلرهای خاص برای ایجاد و توسعه امنیت بالاتر و سرعت بیشتر در امر ذخیره سازی استفاده می کنند. معماری داخلی یک هارد SSD با کارآیی و عملکرد بالا بسیار پیچیده تر از اکثر سیستم های رید است. الگوریتم هایی که آدرس های منطقی را به مکان های فیزیکی خاص در رسانه آدرس دهی می کنند در کارخانجات مختلف تولید کننده هارد SSD متفاوت است و هر کارخانه از الگوریتم خاص خود بهره می برد و جزئیات آن به دقت به عنوان اسرار تجاری محافظت می شوند.

SSD های رمزگذاری شده‌ی مدرن از یک الگوریتمAES ، ۱۲۸ یا ۲۵۶ بیتی به همراه دو کلید رمزگذاری متقارن استفاده می کنند. کلید اول کلید رمزگذاری است که برای رمزگذاری تمام داده های ذخیره شده در درایو استفاده می شود. با فرض اینکه درایو از رمزگذاری AES 256 بیتی استفاده می کند، این کلید یک عدد ۲۵۶ بیتی است که به طور تصادفی تولید می شود و با فرمت رمزگذاری شده در ناحیه مخفی درایو ذخیره می شود. کلید رمزگذاری هرگز دستگاه را رها نمی‌کند و فقط توسط خود درایو شناخته شده است. حتی تولید کننده‌ی درایو مقدار کلید رمزگذاری را نمی داند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *