ریکاوری اطلاعات

ریکاوری اطلاعات SAN-NAS

خدمات تخصصی ریکاوری اطلاعات استوریج های SAN-NAS

بازیابی اطلاعات استوریج NAS

NAS مخفف اصطلاح Network Attached Storage است و امروزه پرکاربردترین سیستم‌های ذخیره سازی اطلاعات در دنیا است که به صورت یک سرور عمل می‌‌کند. از NAS معمولا برای مدیریت متمرکز فایل‌‌های سازمانی و به اشتراک‌گذاری آن‌‌ها برای کاربران استفاده می‌‌شود. ذخیره سازی روی این سیستم بسیار ایمن و پرسرعت است. چرا که NAS از تکنولوژی RAID استفاده می‌‌کند و کاربران بر اساس نیازهای خود می‌‌توانند تنظیمات رید را تغییر داده و از آن استفاده کنند.

از دیگر مزایای NAS استوریج، سادگی در اشتراک گذاری فایل ها بین چند کاربر است که سرعت آن نسب به فایل سرور سنتی بیشتر است. ذخیره سازی NAS از نوع File Level است و بیشتر برای استفاده از عنوان اشترک گذاری فایل (File Sharing) در شبکه مورد استفاده قرار می‌‌گیرد.

در روش ذخیره سازی NAS یا Network Attached Storage هارددیسک‌ها روی یک سرور قرار دارد که به آن NAS Storage گفته می‌شود و سپس این هاردها را در شبکه برای دستگاه‌های دیگر به اشتراک می‌گذاریم. در واقع از طریق پروتکل TCP/IP به استوریج متصل می‌شویم و از آن سرویس می‌گیریم. این استوریج‌ها به سادگی، فضایی مرکزی، محلی و بسیار در دسترس را برای ذخیره سازی فایل‌ها و فولدرهای حیاتی برای هر سازمانی را با قیمتی مناسب (نسبت به SAN) فراهم می‌کنند.

 

مبناپارت با گذشت بیش از دوازده سال از فعالیت خود در زمینه بازیابی اطلاعات  پس از خرابی NAS و SAN به علل مختلف ، داده ها را بازیابی کرده است از جمله:

  • نارسایی های جسمی (سقوط ، آسیب مولفه ها و غیره)
  • بلایای طبیعی (آتش سوزی ، سیل ، زلزله و …)
  • خرابی های منطقی / خطای انسانی (حذف تصادفی ، مشکلات پیکربندی و غیره)
  • خرابی های پشتیبان (بدون نسخه پشتیبان تهیه شده ، تهیه نسخه پشتیبان غیرقابل دسترسی یا ناکارآمد و غیره)
  • غیرقابل دسترسی (داده ها را نمی توان مشاهده یا بازیابی کرد)
  • خرابی های الکتریکی (از بین رفتن برق ، افزایش نیرو ، تخلیه الکترواستاتیک (ESD) و غیره)
  • تخریب داده (ویروس ها و غیره)

 

ریکاوری تخصصی اطلاعات انواع Raidدر NAS

مبناپارت  از تمامی سرور‌های RAID موجود در بازار، پشتیبانی می‌کند. چه دو دیسک RAID 0 تحت Linux، چه ۱۲ دیسک RAID5 تحت ویندوز باشد، به طور معمول زمان بازسازی و ریکاوری RAID‌های ۰ ، ۱ ، ۵  بین ۲ الی ۳ روز خواهد بود. مهندسان ما دارای تجارب و منابع بسیار مجهزی برای ارائه Backup و  Restore در مدت زمان کوتاهی می‌باشند.  همواره سعی بر این داشته ایم تا مراحل بازیابی اطلاعات را با دقت عمل بالا و در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام دهد و در جهت ارتقاء کیفیت کار و رضایت مشتریان خود گام بردارد.

 تمام مراحل بازیابی اطلاعات Raid از طریق ایمیج‌های Raw انجام می‌شود و هاردهای اصلی دست نخورده باقی می‌مانند. ابزار‌های سخت افزاری و نرم‌افزاری پیشرفته‌ی ما اطلاعات را از این ایمیج‌ها استخراج می‌کنند. هنگامی که یک هارد در دسترس نباشد، این ابزار‌ها می‌توانند اطلاعات را به همان روشی که فرآیند بازسازی RAID در سیستم اصلی انجام می‌دهد بازسازی کنند. بعد از تعیین مراحل لازم برای تکمیل فرآیند ریکاوری Raid، ما برای گرفتن تاییدیه با شما تماس خواهیم گرفت و هیچ کاری را بدون تایید شما انجام نمی‌دهیم. به محض تایید شما مهندسان ما فرآیند بازیابی اطلاعات را ادامه خواهند داد.

RAIDهای مرسوم در NAS

ریکاوری اطلاعات NAS SEAGATE

مبناپارت در زمینه بازیابی اطلاعات انواع استوریج NAS سیگیت می تواند به شما کمک کند.

ریکاوری اطلاعات NAS WESTERN DIGITAL

مبناپارت در زمینه بازیابی اطلاعات انواع استوریج NAS وسترن دیجیتال می تواند به شما کمک کند.

ریکاوری اطلاعات NAS TANDBERG DATA

مبناپارت در زمینه بازیابی اطلاعات انواع استوریج NAS تندبرگ دیتا می تواند به شما کمک کند.

انواع برندهای تولیدکننده NAS

بازیابی اطلاعات استوریج SAN

 

معنی شبکه ذخیره سازی (SAN) چیست؟

یک شبکه ذخیره سازی  (SAN)  یک شبکه کامپیوتری است که دسترسی به ذخیره اطلاعات ذخیره شده در سطح تلفیقی را فراهم می کند. در ابتدا SAN ها برای افزایش دستگاه های ذخیره سازی مانند آرایه های دیسک و کتابخانه های نوار برای سرورها قابل استفاده هستند تا دستگاه ها به عنوان دستگاه های محلی متصل به سیستم عامل به نظر برسند. SAN عموما یک شبکه جداگانه از دستگاه های ذخیره سازی است که از طریق شبکه های محلی  (LAN) توسط دستگاه های دیگر قابل دسترسی نیستند. شبکه محلی ذخیره سازی (SAN (storage area network یک شبکه انتقال داده با سرعت بالا است که دسترسی به ذخیره سازی سطح بلوک تلفیقی را فراهم می کند. SAN یک شبکه از دستگاه های ذخیره سازی را برای سرورهای چندگانه قابل دسترسی می سازد. دستگاه های SAN به عنوان درایوهای متصل به سرور ها ظاهر می شوند، از بین بردن تنگناهای شبکه های سنتی. SAN بعضی اوقات نیز به عنوان حافظه SAN شبکه SAN، و غیره اشاره شده است (حتی بیش از حد).Techopedia  شبکه ذخیره سازی (SAN) را توضیح می دهد در ابتدای سال ۲۰۰۰ معرفی شد، SAN ها در ابتدا محدود به محاسبات کلاس سازمانی بودند. امروزه هزینه های دیسک با سرعت بالا به تدریج کاهش یافته است و SAN برای ذخیره سازی سازمان بیشتر است. پیاده سازی SAN مدیریت اطلاعات چرخه زندگی را آسان می کند و نقش حیاتی در ارائه یک زیرساخت انتقال داده ثابت و مطمئن دارد.

راه حل های SAN به دو نوع در دسترس هستند:

فیبر کانال (FC): ذخیره سازی و سرورها از طریق یک شبکه با سرعت بالا از سوئیچ کانال فیبر متصل شده متصل می شوند. این برای برنامه های کاربردی مهم است که در آن دسترسی به داده های بی وقفه مورد نیاز است.

اینترنت سیستم کوچک کامپیوتر سیستم (iSCSI) پروتکل: این زیرساخت را فراهم می کند انعطاف پذیری یک شبکه IP کم هزینه. هر دو مزایا را براساس نیازهای تجاری ارائه می دهند.

 

تجهیزات مورد استفاده در ذخیره سازی SAN

به محض تماس شما کمک‌رسانی ما آغاز می‌شود:

متخصص بازیابی اطلاعات ما در مشاوره تلفنی رایگان موارد زیر را پوشش می‌دهد:
شرایط احتمالی بازیابی اطلاعات از راه دور را ارزیابی خواهد کرد.
به منظور جلوگیری برای از دست رفتن بیشتر اطلاعات، به نکاتی اشاره خواهد کرد.
سخت‌افزار شما، پیکربندی، نرم‌افزار مجازی سازی و فرآیند بک‌آپ را تأیید خواهد کرد.
شرایط از دست رفتن اطلاعات سرور و نقاط احتمالی از کار افتادگی را ارزیابی خواهد کرد.
نکات مربوط به آماده‌سازی تجهیزات برای بازیابی اطلاعات دستگاه ذخیره سازی، در مرکز بازیابی اطلاعات مبناپارت را بیان خواهد کرد.

ریکاوری اطلاعات SAN HP

مبناپارت در زمینه بازیابی اطلاعات انواع استوریج SAN اچ پی می تواند به شما کمک کند.

ریکاوری اطلاعات SAN PROMICE

مبناپارت در زمینه بازیابی اطلاعات انواع استوریج SAN پرامیس می تواند به شما کمک کند.

ریکاوری اطلاعات SAN ARENA

مبناپارت در زمینه بازیابی اطلاعات انواع استوریج SAN آرنا می تواند به شما کمک کند.

ریکاوری اطلاعات SAN EMC

مبناپارت در زمینه بازیابی اطلاعات انواع استوریج SAN ای ام سی می تواند به شما کمک کند.

 

ISCI LUN ها متکی بر فایل  سیستم داخلی SAN برای مدیریت داده هاهستند.بازیابی داده  های از دست رفته در این  نوع  از ذخیره  سازی منطقی  ممکن است نیاز  به دسترسی به  ولوم  های SAN که در آن فایل های  ISCI ذخیره شده اند داشته باشد .

 

 

بازیابی ولوم هایی که در هارددیسک های مجازی وجود دارند وابسته به فایل سیستم  محل ذخیره هستند .از دست دادن داده ها  در سطح ولوم مجازی و یا  در داخل دیسک مجازی ممکن است نیاز  به فعالیت های مهندسی و مراحل اضافه تری برای تکمیل بازیابی داشته  باشد .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *