ریکاوری اطلاعات

ریکاوری اطلاعات هارد Sata-IDE

چگونه اطلاعات هارد خراب را میتوان بازیابی کرد.

انواع هارد دیسک Hard Disk , دیسک سخت یا هارد دیسک درایو در رایانه حافظه ی بلند مدتی برای ذخیره اطلاعات است. این جمله به این معنی است که وقتی اطلاعاتی را بر روی اینگونه حافظه های جانبی بنویسید ( ذخیره کنید ) در صورتی که نقص فنی برای آنها  پیش نیاید می تواند همیشه بر روی آن باقی بماند و در زمان دلخواه از آن استفاده کرد. در طول این سالها تکنولوژی ساخت هارد دستخوش تغییرات زیادی گردیده. حافظه های جانبی در چند نوع کاملا متفاوت ساخته و عرضه شده اند.

انواع هارد دیسک Hard Disk (HDD)

 

هارددیسک ها از یک یا چند صفحه (دیسک) گردان تشکیل می گردند. این دیسکها از یک لایه مواد خاص پوشانده شده که بتوان داده‌ها را به طور مغناطیسی بر روی آن‌ها ضبط نمود و برای ذخیره ی اطلاعات از آنها استفاده میشود. با این توضیح مشخص می شود که هارد دیسک ها برای کار کردن نیاز دارند تا با سرعت بسیار بالایی بچرخند. پس یکی از فاکتورهایی که هنگام خرید باید به آن توجه کرد تعداد چرخش بر حسب دور در دقیقه است. در گذشته، گنجایش هارد دیسک ها بسیار محدود بود. ولی امروزه با پیشرفت تکنولوژی، شاهد ظهور هارد هایی در سایزهای کوچکتر و ظرفیت بسیار بیشتر هستیم. تا حدی که امروزه برای واحد آن، از ترابایت استفاده می شود.

از رایج ترین  رابط های هارد دیسک :  , USB , SATA , IDE , SAS , SCSI

 

اما بطور کلی دو نسل از رابطهای هارد دیسک سخت ( HDD ) برای مصارف عمومی وجود دارد :

  •     SATA Hard Disk ( هارد دیسکهایی با واسط SATA )
  •     IDE Hard Disk ( هارد دیسکهایی با واسط ATA )
 

بازیابی اطلاعات هارد دیسک Hard Disk Recovery 

بازیابی اطلاعات هارد دیسک Hard Disk Recovery ، از جمله دغدغه هایی ست که امروزه اکثر فعالان در حوزه بازیابی اطلاعات و تعمیرات هارد با آن دست و پنجه نرم میکنند .

بازیابی اطلاعات هارد دیسک Hard Disk Recovery 

توضیحی کوتاه درباره ی انواع خرابی هارد دیسک ها و مشکلاتی که بوجود می آید . مانند :

  • حذف پارتیشن
  • حذف فایل 
  • روش ریکاوری اطلاعات .

بازیابی اطلاعات هاردکامپیوترهای دسکتاپ

هارد دیسک قطعه بسیار حساسی می باشد.هرگونه نقص در آن میتواند موجب عدم دسترسی به اطلاعات شود.مبناپارت با داشتن تجهیزات تخصصی بازیابی اطلاعات هارد، توانایی انجام عملیات بازیابی اطلاعات بر روی هارد دیسکهای مختلف بدون در نظر گرفتن مدل و ظرفیت و نوع سیستم عامل و پارتیشن را دارا میباشد.بصورت کلی خرابیهای هارد دیسک به دو دسته ذیل تقسیم میگردد. ۱. سخت افزاری ۲.نرم افزاری

بازیابی اطلاعات هاردکامپیوترهای لپتاپ

معمولا یک هارد درایو لپتاپ آسیب بیشتری نسبت به هارد دیسک یک کامپیوتر خانگی خواهد دید.دلیل خرابی هارد های لپتاپ حمل و نقل و ضربه و شکهای ناگهانی و دائم می باشد.مبناپارت تجربیات موفقی در زمینه بازیابی اطلاعات از معایب سخت افزاری و نرم افزاری هارد درایوها دارد و میتواند به مشتریان خود اطمینان دهد که در بساری از موارد که آنها اطلاعات خود را از دست رفته میدانند ،امکان ریکاوری اطلاعات در این مرکز وجود دارد.

بازیابی اطلاعات هاردهای اکسترنال یو اس بی

در خدمات بازیابی اطلاعات مبناپارت هرساله صدها هارد دیسک اکسترنال آسیب دیده را با موفقیت ریکاور میکنیم.این هاردهای اکسترنال شامل مارکهایی مانند Toshiba , Seagate , Western Digital Samsung , Transcend و غیره میباشد. درایوهای هر شرکت سازنده با هم تفاوتهای اساسی در ساختار دارند و این تفاوت باعث خواهد شد که بازیابی اطلاعات هر مدل نیازمند داشتن دستگاههای بازیابی اطلاعات خاص همان خواهد بود.

بازیابی اطلاعات هارد درایوهای اس اس دی

متخصصین مبناپارت تجربه فراوانی در کار با مدارهای داخلی به کار رفته در هارد SSD دارند. بعد از اینکه SSD شما را دریافت کردیم به سرعت مشکل را شناسایی و راهکاری را ارائه می‌دهیم. و می‌توانیم آسیب‌های نرم‌افزاری از جمله خرابی فایل سیستم و آسیب‌های ویروس‌ها را درست کنیم. همونطور که گفتیم بازیابی اطلاعات از هارد SSD غیر ممکن نیست و ما علاوه بر تعمیر هاردهای SSD خراب، اطلاعات ازبین رفته آن‌ها راریکاوری می‌کنیم.

بازیابی اطلاعات انواع سیستم عامل

نوع سیستم عامل و فرمت هارددیسک یکی از  عواملی  است که  نرم افزاری و منطقی میباشدو نیاز به بازیابی اطلاعات سخت افزاری ندارد .هرکدام از سیستم عاملهای ویندوز ، لینوکس ، یونیکس ، مک ، اندروید ، ناول دارای فایل سیستمهای خاص خود مانند FAT ,  NTFS , EFS , EXT , HFS+ , XFS , VMFS , JFS  میباشند که مبناپارت در زمینه بازیابی تمام موارد فوق خدمات ارایه می دهد.

  بازیابی اطلاعات سیستم

عامل مک ( MAC )

و ریکاوری اطلاعات فایل

سیستمهایHFS+ , HPFS

APFS

بازیابی اطلاعات سیستم

عامل (Linux – Unix)

و ریکاوری اطلاعات فایل

سیستمهایEXT2 , EXT3

EXT4 , JFS , XFS , ReiserFS , UFS

بازیابی اطلاعات سیستم

عامل ویندوز ( Windows )

و ریکاوری اطلاعات فایل

 سیستمهای FAT  و  NTFS 

و exFAT

 

 بازیابی اطلاعات سیستم

عامل اندروید ( Android )

و ریکاوری اطلاعات فایل

سیستمهای YAFFS2

, JFFS2 , XFS

بازیابی اطلاعات سیستم

عامل (VmWare)

و ریکاوری اطلاعات فایل

سیستمهای VMDK-VHDK

 

بازیابی اطلاعات مارک های مختلف هارد

هارد دیسک قطعه بسیار حساسی می باشد.هرگونه نقص در آن میتواند موجب عدم دسترسی به اطلاعات شود.مبناپارت با داشتن تجهیزات تخصصی بازیابی اطلاعات هارد، توانایی انجام عملیات بازیابی اطلاعات بر روی هارد دیسکهای مختلف بدون در نظر گرفتن مدل و ظرفیت و نوع سیستم عامل و پارتیشن را دارا میباشد.بصورت کلی خرابیهای هارد دیسک به دو دسته ذیل تقسیم میگردد. ۱. سخت افزاری ۲.نرم افزاری
مبناپارت آرشیوی از برندو مارکهای مختلف هارد جهت استفاده از قطعات سخت افزاری آن برای بازیابی و تعمیر سیستم های ذخیره ساز شما مشتریان عزیز در اختیاردارد .

اچ جی اس تی

در سال ۲۰۰۳ شرکت هیتاچی ژاپن با خرید امتیاز تولید هاردهای اینترنال شرکت IBM، هاردی با نام HGST راهی بازار کرد. با محبوبیتی که این هاردها در دنیا پیدا کرد، خیلی از شرکت ها واکنش نشان داده و در آخر شرکت وسترن دیجیتال امتیاز این هارد را از شرکت هیتاچی خریداری کرد.هارد HGST به دلیل کمترین نرخ خرابی جزو قابل اعتمادترین هارد دنیا محسوب می شود.مبناپارت خدمات بازیابی اطلاعات انواع حافظه های ذخبره ساز اچ جی اس تی با هر گونه مشکل سخت افزاری و نرم افزاری را انجام می دهد.

وسترن دیجیتال

شرکت WD یکی از شرکت هایی است که در زمینه ساخت هارد دیسک ها فعالیت میکند. این شرکت با تنوع در ساخت هارد دیسک ها با قابلیت ها و قیمت های مختلف شناخته شده است. اما شرکت WD به جای اینکه محصولات خود را با اسم ها و یا کدهای مختلف و پیچیده ارائه کند ، آنها را با رنگ های مختلف روانه بازار میکند ،مبناپارت خدمات بازیابی اطلاعات انواع حافظه های ذخبره ساز وسترن دیجیتال با هر گونه مشکل سخت افزاری و نرم افزاری را انجام می دهد.

توشیبا

تولید حافظه‎های کوچک فلش با ظرفیت‌های مختلف از فعالیت‌های شرکت توشیبا بود. ظرفیت ۸ گیگابایتی این نوع حافظه‌ها در سال ۲۰۰۵ توسط این شرکت به بازار عرضه شد. در سال ۲۰۰۴ کوچکترین سلول سوختی متانول با خروجی انرژی ۱۰۰ مگاوات تکمیل و توسعه یافت. توشیبا در سال ۲۰۰۶، کسب‎وکار نیروگاه هسته‌ای وستینگهاوس را خریداری کرد. این شرکت در سال ۲۰۰۹ بخش تولید دیسک سخت شرکت فوجیتسو را نیز، بدست آورد.مبناپارت خدمات بازیابی اطلاعات انواع حافظه های ذخبره سازتوشیبا با هر گونه مشکل سخت افزاری و نرم افزاری را انجام می دهد.

سامسونگ

در اوایل دهه ۱۹۹۰م لی رئیس و بنیانگذار کمپانی سامسونگ به همراه دیگر مدیران تصمیم به ورود این شرکت به تجارت الکترونیک گرفتند که در نتیجه سامسونگ الکترونیک Samsung Electronics تولیدشد. در اواسط دهه ۱۹۹۰م، سامسونگ تولید حافظه و هارد دیسک را برای استفاده در رایانه‌های شخصی آغاز کرد و پس از شرکت اینتل intel دومین تولید کننده تراشه‌های کامپوتر در جهان شد. مبناپارت خدمات بازیابی اطلاعات انواع حافظه های ذخبره سازسامسونگ با هر گونه مشکل سخت افزاری و نرم افزاری را انجام می دهد.

هیتاچی

شرکت خوشه‌ای ژاپنی و چندملیتی خدمات مهندسی و صنایع الکترونیکی است، که بطور عمده در زمینه‌های تولید لوازم الکترونیکی، رایانه‌ای و ماشین‌آلات صنعتی فعالیت می‌نماید. دفتر مرکزی این شرکت در چیودا، توکیو قرار دارد. شرکت خوشه‌ای هیتاچی در ۱۱ حوزه دارای فعالیت است، که عبارتند از: سیستم‌های مخابراتی و سامانه‌های اطلاعاتی، سخت‌افزارهای رایانه‌ای تجهیزات الکتریکی، سیستم‌ها و تجهیزات نیروگاهی ....مبناپارت خدمات بازیابی اطلاعات انواع حافظه های ذخبره سازهیتاچی با هر گونه مشکل سخت افزاری و نرم افزاری را انجام می دهد.

سیگیت

شرکت سیگیت در توسعه درایوهای هارد دیسک مهم‌ترین نقش را داشته، که فعالیت خود را در این زمینه، در سال ۱۹۸۰ با عرضه درایوهای اس‌تی-۵۰۶ با حجم ۵ مگابایت، آغاز نمود.این شرکت، در طول دهه ۱۹۸۰ اصلی‌ترین تولیدکننده قطعات در بازار ریز رایانه‌ها، محسوب می‌شد.شرکت سیگیت در سال ۱۹۸۹، کنترل دیتا کورپوریشن را، خریداری نمود. در سال ۲۰۰۶ نیز، تمام سهام شرکت مکستور را به قیمت ۱.۹ میلیارد دلار خریداری کرد.مبناپارت خدمات بازیابی اطلاعات انواع حافظه های ذخبره سازسیگیت با هر گونه مشکل سخت افزاری و نرم افزاری را انجام می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *